Celor carora le plac parfumurile, cu siguranta s-au intalnit in timp cu urmatorii 4 termeni:
1)Parfumuri originale;
2)Parfumuri tester;
3)Parfumuri replica;
4)Parfumuri contrafacute (fake).
Sa le luam pe rand, in cateva cuvinte pe fiecare:
1)Parfumuri originale – sunt acelea care sunt create de compania mama si de fabricile subordonate acestora, respectand aceeasi linie de productie, folosind aceleasi esente in doze prestabilite, au acelasi ambalaj si sunt cele mai scumpe, preturile difera de la vanzator la vanzator, ajungand la 250-400 lei sau chiar mai mult pentru 100 ml. Aflam daca un parfum este original, agitand sticluta, iar daca bulele dispar in 10-15 secunde, atunci avem de-a face cu un parfum original, iar daca dispar imediat, parfumul este o replica. Persistenta parfumurilor originale pe piele este in medie de 11-12 ore de la aplicare in functie de PH-ul fiecaruia.
2)Parfumuri tester – sunt considerate foarte apropriate de originale, ca persistenta, ambalaj si esenta. In marea lor majoritate, testerele sunt destinate comerciantilor, folosite cu scopul de a dovedi potentialilor clienti, calitatile si aromele parfumurilor. Parfumurile din aceasta categorie vin in cele mai multe cazuri fara cutie sau capac, in cutie de carton sau de culoare alba. Ca persistenta, acestea au o durata medie de 8-9 ore pe piele in functie de PH-ul fiecaruia, insa pretul este ceva mai scazut decat la cele originale, media fiind 80-200 lei pentru 100 ml.
3)Parfumuri replica – sunt ieftine, 50-100 lei pentru 100 ml, sunt considerate corespondente, imitatii sau inspiratii a parfumurilor originale, fiind create de alte marci care nu folosesc denumirea brandului original si fara sa fie folosite aceleasi ingrediente ca la cele originale. Recipientele si ambalajele sunt create de fiecare comerciant in parte dupa propriul brand. In cazul verificarii unui parfum replica, prin agitatea recipientului, bulele formate dispar imediat. Ca si persistenta, aceasta este in medie 4-6 ore pe piele in functie de PH-ul fiecaruia. Replicile sunt clasificate in categorii de calitate si fidelitate, cea mai buna fiind clasa A, cea mai apropiata de parfumul original.
4)Parfumuri contrafacute (fake) –sunt cele mai ieftine, de regula sub 40 lei pentru 100 ml, folosesc numele marcii originale si incearca sa imite 1 la 1 toate aspectele unui parfum authentic (ambalaj, forma si culoarea sticlei, culoarea continutului, inscrisurile de pe recipient si ambalaj). Imita aproape perfect originalul, insa pretul este foarte mic in comparatie cu parfumul original. Persistenta lui este una modica, in medie cateva ore (2 maxim 4) in functie de PH-ul fiecaruia iar notele de varf sunt intotdeauna de alcool si irita foarte mult mirosul in momentul aplicarii pe piele.
Notele parfumurilor:
Parfumurile au in general, dupa pulverizarea lor, isi schimba mirosul. Daca la inceput un parfum poate avea miros fructat, cu trecerea orelor, acesta se poate schimba intr-unul fructat, lemnos, etc. in functie de compozitia acestuia.Pentru a alege un parfum dupa miros, trebuie sa tinem cont de notele lui.
Notele de varf - furnizeaza prima aroma care se simte din momentul aplicarii pe piele. Acestea sunt de obicei arome mai usoare, mai volatile, care se evapora rapid. Aceste mirosuri se mentin intre 5 si 30 de minute.
Notele de mijloc - (denumite uneori "note de inima”), formeaza cea mai mare parte a amestecului. Ele pot fi evidente din primul moment, dar de obicei sunt necesare 10-30 de minute pentru ca acestea sa-si faca simtita pe deplin prezenta pe piele. Aceste note permit clasificarea intr-o anumita "familie” de arome (floral, oriental, etc.).
Notele de baza -sunt cele care au cea mai mare masa moleculara. Ele persista cel mai mult timp si au un rol important in fixarea aromei, adica incetinesc procesul de evaporare al notelor mai usoare, facand astfel ca parfumul sa dureze mai mult timp. Notele de baza cele mai uzuale includ muschi de stejar, patchouli, esente lemnoase, mosc si vanilie.
Concentratiile parfumurilor: